Sunday 14 September 2014

Parents; Haji

K entry kalini aku share about my cute little family. So here we go, seriously dlm berapa minggu ni aku busy sikit. Lepas trial banyak kelas, study tak henti fuhhh. Then tetiba dapat berita yg parents dpt pergi haji this year. Alhamdulillah, ya Allah gembira sangat. Excited habis diorang hahah. Dan mereka sudah pun berangkat pada 6 September yg lepas. Allahu, rindu sangat kat mereka :')
"So dua kali lah amoi exam besar mak takde?" "Yelah, alah takpe, amoi kan kuat!" me and my mum conversation before she go. Ehm, masa UPSR mak outstation, ni nak pt3 ni, mereka menunaikan ibadah haji. Maybe ada hikmah atas semua ni. Alah takpe, lagipun doa kat sana kan lagi mujarab en? So Pikin, it doesn't mean you can't do okay? Ya aku tahu aku boleh!

Haha aku memang suka motivate diri sendiri. Sebagai pemangkin semangat jiwa dan raga agar lebih kental menjalani kehidupan *ceh ayat nak sastera* puih. Haritu whatsapp dengan mak, lepas rindu kateko. Diorang share gambar gambar kat sana. Subhanallah.. Indah sangat.


Alhamdullilah, sejuk hati tengok gambar ni. Too beautiful to see :) sweet tak parents i?? haha acacah cerita Nur Kasih sikit xD
Sometimes the answer to a problem is that need for Allah, those long hours spent in the night, and the tears of sincerity.

Hmm, harap mereka dalam keadaan yg baik baik sahaja. Macam macam ragam bila whatsapp dengan ayah,mak. Dah rindu masakan Malaysia katanyaa. Alahai comel je :)



Lifes is getting better now. Haihh exam kurang dari 3 minggu je ni. Ya Allah, apa je lah aku dpt. Memang busy abis la waktu ni. Haritu ada marathon kelas, terpaksa la korban sikit masa kan? Almaklumlah nak periksa. Cuti lambat sebab kelas itu normal kan? Balik kena catch up bab bab f1 ngan f2, revison, latih tubi bagai urghh. Stress mak!

Tapi takpelah, nak kejayaan? mestilah usaha+doa kan? kalau tak tak kemana lah woi aku. So from now on, aku kena lebih fokus. Dah takde masa nak main main dah. Banyak benda kena tolak tepi.  Ni pun curi curi waktu jugak nak tulis entry ni. Jakgi sambung revison *kalau larat lah* haha. Ok lah, makcik ada banyak kerja mau diselesai. So, pray for me ya :)
Thankyou for reading! Assalamualaikum.

Kelas sains. Pheww


Bye muah!

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment