Tuesday 3 July 2012

Me and braces :3 aw aw .

Sayang . meow meow . Hee ~ okay . Entry kali ni , aku nak shared somethin lah . Btw , aku da sebulan pakai braces but tak cite pape pon kat korang * tunduk malu !! grr . Now , kite story mory lah about Si Gadis Bergigi Besi nieh . Uwa . Jangan gelak tau !




See ? Muka aku tengah tahan kesakitan selepas beberapa belas jam memakai braces . Aaa . Seksa ! seksa ! memang lah muka dlm gambar ni nampak macam cool . Hakikatnya , hanya Allah dan aku jea yang tahu . Sabar je lah . Nak cantik punya pasaiii ~! . Over all , Waktu doktor pasang tak sakit sangat . Bila dia nak bukak 'elastic band' tu jea . Seksa sakit tahap ayam je agaknya . Hahah . Naseb tak de Ulcer ( mata ikan ) . Maklumlah , mulut aku ni bersih *cewah perasan . Teehee . Kalau tiba time makan lagi gila * masa first je lah * hehe , Maybe dalam awal-2 pakai tu agak uncomfortable but lama-2 , braces tu macam dah jadi keluarga dengan gigi-2 hodoh kita tu . Dah mula melekat and kadang-2 rasa macam tak pakai braces . See now , I'm happy :) Cuma kalau orang yang tak tau yang kita pakai bende alah ni akan ingat , ' budak ni gigi rongak ' . Aaaa . Itu yang membuat jiwaku lemahhh selemah lemah nya . Tapi , sipemakai haruslah sentiasa confidence dan sentiasa senyum . wee . Betul tak ? betul tak ? :p

Minggu lepas aku baru buat review untuk June month , tukar warna elastic band . Kali ni belang-2 woo . Yeah , alhamdullilah , Doktor Sabrina cakap , Gigi aku da banyak berubah walaupun baru 1 month . Ye ye ! lagi kan bertahun . Mesti rata ! Tak sabar nak senyum nampak gigi ~ * excited pulak dah . HAHA . But the important thing is .. Kena selalu gosok gigi especially lepas makan oke . Biase lah , kalau nasi terselit comel dekat bracket sape nak tanggung malu bila bercakap ? siapa ? kita kannn ! hehe , that's way sipemakai haruslah sentiasa menjaga oral hygiene mereka . Not only me :)

Okay , bila kawan-2 aku tanya pasal braces ni , soalan diorang majoriti tanya , ' macam mana dia pasang ? ' . Okay fine , now korang nak tau macam mana gigi aku didandan oleh dentist ? Sila scroll ke bawah dan lihat lah sayang ! :) Tak sakit ponnn !! hehe . Enjoy .

Ok bye , Assalamualaikumm .

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment