Thursday 27 September 2012

Friendship and Love

Hey hey . Lame dah tak jenguk belog , eh lame ke ? hmm pape lah . Sekarang dah nak masuk bulan 10 lhaaaaaaaa . Err cam tak pecaye seh . Alamak usia aku pon dah meningkat teehee . Masuk harini , 28 September 2012 , Saya dah 13 tahun , 4 bulan , 2 hari . Kejap gila mase berlalu kan . Tau tau aku dah nak SPM . HAHA , jauh lagi jauh lagi tuu . ^.^ Mueheheee . K lah , ape yang aku nak kongsi harini ialah tentang masalah sosial pelajar zaman sekarang A.K.A tentang relay . haih same je tu . 


Kawan ? ape yang aku tahu pasal kawan ? Kawan bermaksud , seseorang atau orang yang berdamping dengan kita selain drpd family . Cakap pasal kawan nie , aku memang ada ramai kawan . Kawan lama , kawan baru , kawan baik , kawan jahat , kawan mukabuku , kawan sekolah , kawan tu kawan ni . Tapi , tak semua individu yang dipanggil kawan itu dapat dikategorikan sebagai SAHABAT :) Ya , memang kawan dan sahabat tu lebih kurang same je maksudnya . Tapi kalau kite alami and hayati sendiri situasi kawan kawan , hati kita dapat tahu yang mana satu kawan dan mata satu yang layak dipanggil sahabat . Okay , aku explainkan . 'Kawan' je bermaksud macam aku cakap tadi lah heheeh . Sahabat pulak , ialah kawan yang sentiasa ada untuk kita . Tak kira susah atau senang . Itu baru layak kita gelar sahabat ! Faham tak kengkawan ? wee . 

Tapi kalau kita kaji selidik kehidupan kita , memang susah gila babun nak cari kawan baik atau orang sekarang biasa sebut BFF atao Bestiy ! . Dol , aku rindu kawan baik aku :( Walaupun dah 9 bulan aku sekolah dekat sekolah baru , tapi susah sangat sangat nak cari kawan yang baik untuk kita . Tapi takpe , masa masih panjang lagi kan ? 5 tahun lagi nak habis belajar . At least aku masih ade ramai lagi kawan drpd jadi Forever Alone :'D . Thanks kawan kawankuu ! Credit to : Effa , Elys , Islah , Dania , Izzah , Amy , Azra , Hazirah and yang lain lain tu kalao aku tulis name korang at sini penuh pulak kang . Sorry ye <3 Aku tetap sayang kau kawan .


Dah habis bebel pasal kawan , kite ke alam seterusnyaaa . Ya , aku nak tanye siked ni . Korang pernah 'bercinta' A.K.A 'couple' tak ? Tipukan kalau dah masuk secondary ni tak pernah or maybe ade yang belom  pernah heheee . Tanye je k . So , Jangan amik hati bagi yang belum pernah . :) Tak rugi pun kalau korang tak pernah . Perjalanan masih jauh . Sebenarnye kan , Ape motif kite bercouple ye awak ? Dapat apa ? tak dapat pape kan . Dah couple , lepastu putus . Bende tu macam ber'ulang-ulang' sampai bengkak mate ni dok nangesss je bila putus ! Guys , Aku admit lah kan , ye memang saye pernah but . . . aku dah tak nak ulang kesilapan lama and bila fikir fikir balik , lebih baik study first . Feeling feeling ni , abaikan lah je . Rugi ke kalau kita layan sangat perasaan ni ? tak kan . Aku cakap pasal hal ni kat blog bukan untuk mengutuk . Tapi , untung kongsian ke arah yang lebih baik . betul kan ?


Nampak tak ape aku share tu ? hee . Mulai saat ni , aku tekad dah . Single sampai habis belajar ! Yeaayyh ! Doakan aku ye readers agar tak terpesong ke arah yang salah . Kalau boleh , dari dulu aku nak jadi gadis yang suci hatinya , yang tidak pernah disentuh hatinya oleh mane mane lelaki pon . Tapi disebabkan perangai kebudak budakkan tu melampau and terlalu ikutkan perasaan , beginilah jadinya . Dikecewakan . Hmm . ape pon yang terjadi , tak bermakna aku tak boleh berkawan dengan lelaki . Boleh , tetapi aku akan cuba kawal perasaan tu okay ! Mak aku cakap , takpe ramai kawan lelaki asal diorang tu tak sentuh awak punya hati and juga awak punya maruah . Yes , betul tu ! feeling feeling bagai ni kita simpan dulu okay ! bila dengar lagu lagu cintan cintun tuuu , kuatkan iman ye :) hee . K lah , aku nak undur diri dlu , Kbye Assalamualaikum !
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment